Australie zit er weer op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Australie zit er weer op - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Australie zit er weer op

Door: Hubert Aka Dutchie

Blijf op de hoogte en volg Hubert

02 September 2006 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

allereerst super bedankt voor jullie lieve en leuke berichten echt super om te lezen dat jullie toch nog een beetje aan me denken....

het verhaal:

ben vanuit airlie beach vertrokken naar magnetic island een eiland iets noordelijker in de bus nederlanders tegen gekomen en weer behoorlijk wat gelachen met nog steeds die amerikaan en anderen, op dit eiland is er iets met me gebeurd: ik wil iets aan mijn conditie gaan doen dacht ik daar en ben spontaan gaan rennen rond het eiland een run van ongeveer een uurtje die me helemaal gebroken had wel echt een super gevoel moet ik zeggen. weet niet precies waar het vandaan gekomen is maar sindsdien ben ik zo'n twee a drie keer per week een twee u durende loop aan het doen en het resultaat is er al te zien! haha

magnetic is verder een klein eilandje met mooie uitkijken maar verder niet teveel over te vertellen behalve dat je daar foto's van ziet op de site. Ze maken trouwens echt hokjes voor rokers in australie dat was ik nog vergeten te vertellen(heb daar in magnetic foto's van gemaakt), je word hier echt in een hokje gestopt en in het aapjeskijken principe gestopt

vanuit magnetic naar mission beach gereden en daar een avondje rondgehangen niet veel te doen daar, dan buiten het vrouwelijk schoon, de stranden en de cafe's te bekijken... wel de moeite waard trouwens net als magnetic.

Vanuit mission beach doorgereden naar cairns. de grootste stad in het noord oosten een mooie stad die het zien waard is met uitvalswegen naar cape tribulation en cooktown, Port douglas waar de rijken op vakantie gaan (ben i dus in een minuut doorheen gereden, met een korte lunchstop). In cairns ben ik drie dagen geweest. buiten drie op een volgende dagen daar gerend te hebben ben ik daar op stap geweest om afscheid te nemen van mijn oz experience maatjes (dit is het eindpunt van de hop on hop off bus waar ik vanuit sydney in gezeten heb) en een dagje in het gras te liggen met een goed boek.

Vanuit daar nog Cape tribulation geweest waar ook de great barrier reef is echt de moiete waard maar zoek je zelf goed uit met wie je boekt want ik ben daar in mijn spreekwoordelijke nek geslagen in een twee daagse trip snorkelen in de reef war wel errug gaaf trouwens!!!! er komen daar in Cape trib twee world heritage listed area's bij elkaar een regenwoud en great barrier erg indrukweekend om dat te zien. zie foto's wat verder gebeurd is.

terug naar cairns gekomen en
vanuit daar gevlogen naar Alice springs de woestijnstad van het midden van australie, Alice springs moet je je voorstellen als texas zoals wij dat kennen van TV een stad waar je verwacht dat de mensen nog met cowboy hoed en paard over de weg gaan en er mensen doorgeschoten worden zonder dat er een haan naar kraait. Heb daar een dagje doorgebracht door middel van wat poker. Vanuit daar een driedaagse trip gemaakt naar Ayers rock waarvan men zegt dat het je van het moet zijn! Ik erg benieuwd dus........ eerste dag naar de king's canyon geweest een rotsen partij zo'n 500km buiten alice springs een mooie rotsen partij moet ik zeggen zie foto's. Vanuit daar doorgereden naar het National Park van Ayers rock genaamd Uluru National Park. Daar kamp opgezet en de nacht doorgebracht in een slaapzak in de openlucht echt heel gaaf om dat te doen moet ik zeggen om een kampvuur heen slapen met z'n allen en alle dieren etc op je af laten komen (die komen niet omdat je rond een kampvuur ligt maar klinkt wel spannend zo toch) 's ochtend opgestaan om nog wat andere activiteiten te doen (we hebben in die drie dagen trouwens zo'n 30km gehiked) en vervolgens onze weg gemaakt naar het Ayers rock gebied met in het speciaal de Rock (genaamd Uluru) dit is een heilige rock van de aborigionals die deze rock zien als een heilig iets dat ze helpt in de woestijn te leven en dat ze gebruiken als huis ze hebben daar van die caves (tenminste vroeger) ook gebruikten ze deze als zegening voor kinderen die tot volwassenen gedoopt werden en nog voor meer dingen. Zij geloven dat als je die rock beklimt dat je dan iets slechts gaat gebeuren, waarschijnlijk een fabeltje maar goed ze vragen je om deze rock echt niet te beklimmen omdat ie ook voor hun heilig is. De overheid geeft wel toestemming dus als je echt wil mag je wel maar het is in mijn ogen een beetje onbeschoft omdat te doen dus ik heb het niet gedaan.

we hebben vervolgens twee dagenom die rock heengehangen gehiked zonsopgang en ondergang bekeken in slaapzakken buiten langs die rock geslapen en heel veel geleerd over de aborigionals de oorspronkelijke bewoners van australie voor wij westerlingen het land binnengevallen zijn etc. uiteindelijk een trip die zeer de moeite waard was maar de zonsopgang en ondergang van die rock is niet zo speciaal als iedereen zegt maar goed zie foto's en oordeel zelf de trip zelf dus is wel een aanrader.

terug in alice springs aangekomen de dag erna meteen in een tweedaagse trip naar adelaide gegaan (is zo'n 1500 km) was doorbijten in zo'n kleine jeep maar het was de goedkoopste manier om daar te komen dus het voelde financieel niet verkeerd aan. overnacht gestopt in Coober Pedy de grootste Opaalmijn stad van de wereld. Wat wel heel gaaf daar was is dat iedereen daar ondergrond woont omdat het in de winter -15 kan zijn en in de zomer +50 ze wonen daar gemiddels zo'n 16 meter onder de grond om een constante temparatuur te houden van zo'n 22 graden in ieder seizoen zonder airco of verwarming wel leuk idee vond ik zelf.

vanuit coober Pedy dus naar adelaide in Adelaide de laatste avond doorgebracht met die Amerikaan, afscheid genomen onder het genot van een biertje en weer met Ozexperience door naar melbourne gegaan, een mooie trip via de Grampians (een mooi natuurreservaat) en natuurlijk de great ocean road die heel wat te bieden heeft! Heb daar een helikopter vlucht gedaan over de twaalf apostelen heel gaaf en heb veel foto's gemaakt van alles dat ik daar gezien heb check de pics maar. dit heb ik in drie dagen gedaan. Aangekomen in Melbourne daar een dag gebleven postpakket opgehaald was gedaan vliegtickets omgezet schoenen gekocht echt voor een reiziger een drukke dag gehad!!!! haha

dag erna in een vierdaagse oz experience trip naar sydney vertrokken met de sufste groep die ik tot nu toe in mijn reis heb meegemaakt 4 duitse meisjes van 16 een iers koppel en een engelse duffe die liefdesverdriet had echt te erg! een gids die alleen bezig was met die duitse meiden omdat die speciale aandacht nodig hadden maar goed heb het overleefd en toch de dingen gezien en gedaan die er te doen waren, zelfs gaan sleeen in de sneeuw die daar in de zogenaamde alpines ligt. was lachenom weer eens sneeuw te zien als heb ik er een hekel aan... zie foto's weer

Ook ben ik daar in de hoofdstad van Australie, canberra geweest. (als je mij gevraagd had wat de hoofdstad van australie was had ik sydney gezegd een helaf jaar geleden maar da's dus niet zo) daar bij parlementshuis geweest en anderen dingen gezien en gedaan

vanuit daar dus nu in sydney, morgen vertrek ik naar Nieuw zeeland om in drie weken door te reizen naar Frans Polynesie. voor degene die het niet weten mijn aankomstdag is weer veranderd ik ben nu de 7e november weer terug in NL en jullie moeten dan voor mij gaan zorgen want mijn geld is op!!!!!!! (tegen die tijd)

Verder voor wat reizigers waarvan ik gehoord heb dat ze mijn site volgen een aantal tips voor australie:

Qua telefoon kun je het best vodafone pakken als je niet altijd bereikbaar wil zijn want je krijgt echt een hele goede deal met de belkosten (je betaald iets van 25e en krijgt dan gratis een tegoed van 150 erbij dat een maand geldig is met int. smstegoed en 15 int minuten bellen) mocht je altijd bereik willen hebbe maar gebruik jeje tel niet zo vaak moet je telstra pakken. Telstra is iets duurder namelijk

Internet kun je het best doen in je hostel is altijd het goedkoopst wil je goed internet met webcam en cd brand faciliteiten dan moet je op zoek gaan en goed want australie ligt op dat gebied echt achter op nederland.
verder is australie een relaxed land en sluit daarom alles ook zo rond 21u! alleen in sydney en melbnourne vind je plekken die nog open zijn later dan dat (er zijn er wel, maar die heb ik niet kunnen vinden) eten is relatief goedkoop maar drank en sigaretten zijn erg duur hier dus als je van ergens anders afkomt neem een slof mee!
alle plekken die ik heb aangedaan in australie zijn zeker de moeite waard ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb of ergsns niet naar toe had moeten gaan mbt Ozexperience kan ik je alleen vertellen dat als je lui bent en je niet veel zin hebt om alles zelf uit te zoeken dat je het het best via hun kunt doen. zo niet doe het lekker met "premier" bussen of "Greyhound" veel goedkoper en brengt je ook van A naar B alleen zonder gids.

Nou allemaal enorm veel plezier met de foto's hoop dat ze weer zo leuk zijn!
ik moet eerlijk zeggen dat ik me verheug op nederland en er naar uitkijk om jullie allemaal weer te zien!

groeten uit aussiland van Dutchie

Ps heb voor de echte sjonnies er nog een hong kong foto opgezet van twee enorme sjonnies!!!!!!! groeten S2 ps hoe was de intro?????

  • 02 September 2006 - 07:11

    S1:

    Klinkt allemaal weer prima, Hubske! Vooral dat je ons wijs probeert te maken dat je tegenwoordig jogt haha. Ben benieuwd hoeveel mensen daar in trappen.
    Als je dan toch lekker aan het sporten bent moet je in Nieuw Zeeland in die luxe wijngebieden een fiets met fietstassen huren. Kan je van wijnhuis naar wijnhuis fietsen, lekker eten en wijn proeven en links en rechts nog een leuk flesje in je tassen stoppen.

    Ziet er trouwens keurig uit sjonnie, die foto's van Looijen en jou. Intro was erg banaal. Dinsdagavond al samen met Willem naar Mestreech vertrokken en vier dagen in de Rechtstraat geweest. Vervolgens nog even een intro'tje meegepakt t/m maandag. Uiteraard was BVO daar ook al lekker aan het klooien, dus daar ingehaakt en vervolgens maandag samen met Willem met de ogen dicht Amsterdam geprobeerd te bereiken.

    Veel plezier in NZ en ik zie je in november!

    Jorrit alias S1

  • 02 September 2006 - 08:03

    Manon:

    Geniet nog lekker van die laatste 2 maanden. Het ziet er allemaal weer te spectaculair en mooi uit! Have fun!

    Dikke X

    Manon

  • 02 September 2006 - 08:08

    Lis:

    Eej lieverd!
    Weer super foto's, je ziet er goed uit (behalve je baardje dan...;-) ga je toch ni laten staan hè) Die slang...jeetje...dat je dat durft! brrr en dat gezicht erbij, lachuh!
    Geniet van je verdere reis.
    Hele dikke knuffel je zus!


  • 02 September 2006 - 10:00

    Trudy Vloeimans:

    Hee Hubert
    Wij zijn nu in Maastricht bij opa en oma. Samen met opa heb ik de foto's bekeken en het verhaal uit jouw mail erbij verteld. Toen hij jou zag met baard en lange haren zei hij: Hij ziet er nu wel "ouder" uit en hij lijkt nu veel op Ben.
    Het gaat met opa en oma goed, wel wat slijtage, maar goed dat krijgen we allemaal.
    Wij wensen jou nog fijne avonturen toe en geniet van de komende 2 maanden!
    Wat je nu allemaal meegemaakt en gezien hebt kunnen ze je nooit meer afnemen.
    Succes en tot ziens
    Groetjes Trudy en Ad uit Etten-Leur en opa en oma uit Mestreech

  • 02 September 2006 - 14:59

    Lis@:

    zijn je scheermesjes op??? Verder erg indrukwekkend weer die foto's en verhalen. Wat een avonturen, helemaal geweldig! de 7e wordt dus een feestdag....kun je ff acclimatiseren en dan door naar de 11e van de 11e, ben er dit jaar eindelijk ook ns bij!
    Geniet nog volop en tot snel! lieve kus

  • 03 September 2006 - 13:56

    S1:

    Hub, probeer trouwens even een rugby wedstrijd in Nieuw Zeeland mee te pakken. Is een erg groot spektakel. Ik hoorde dat je op Christchurch vliegt, misschien kun je daar gaan. Zijn Sanne en ik toen ook geweest.

    Veel plezier nog!

  • 03 September 2006 - 16:16

    Steven:

    Hubske,

    Keurig netjes allemaal!
    Dat je na de wintersport nog een helicopter in durft te stappen?
    Maar dat lag toen waarschijnlijk aan Jorrit, die halve liters in de piloot zijn gezicht open trok!

    Enjoy..........

    Steven

  • 04 September 2006 - 08:13

    Jorrit:

    Hey maistro,

    Je bent weer goed bezig geweest! Keep on going.

    Mooie foto's.

    Cheers,

    Jorrit (andere als S1)

  • 04 September 2006 - 12:44

    Patricia:

    Hé Breur

    Laot die mér lulle!
    Laot dat beertsje mér tot de 17e stoon want dat wil iech wel uns Live zien!
    Geweldig!
    En inderdaad Marc & Ben kaome wel hiel kort in de buurt huur! Daor heet Opa geliek!
    Verheug miech op diech!
    Tot hiel gaw leeve
    Patricia & Co.

    ps. Dean löp noch steeds neet! En dee weurt steeds leuker! Balle zien ut einde en moijle kin heer es de béste! Vaan wee heer dat heet geiiiijjjjjn idee.
    Geneet lekker gouwe.
    Jes wil mér steeds weijte boeste noe bis op de wereldbol dus dee is op de huugte...
    Love You en tot hiel snel.

  • 05 September 2006 - 07:24

    Baldus:

    He Hubert, ziet er weer heel gaaf uit. Jij bent gelukkig geen pijlstaartrog tegengekomen! Ga je ook nog naar Verschueren in Nieuw Zeeland?

  • 05 September 2006 - 19:51

    Jolanda Ritzerfeld:

    hoi hubert,

    Ik kijk regelmatig naar je site, echt cool waar je overal komt en ook mooie foto's!!! Geniet er nog ff van want ik hoorde dat je begin november terug komt groetjes jolanda en bono xxx

  • 06 September 2006 - 12:02

    Jack:

    dag Hubert,

    Prachtige foto's en met een baard begin je stilletjes aan veel te lijken op een koalabeer.

    Geniet!

    groet oet Lummel Marrio & Jack

  • 08 September 2006 - 04:46

    Kirsten:

    hoi hubert,
    daar ben ik weer...........eens!
    leuk dat je aan mijn verjaardag dacht, dat sms-je via telfort kon ik echt waarderen :)
    Tot snel, vind het leuk dat het moment waarop je terugkomt niet meer zo lang duurt...
    kus kirsten

  • 12 September 2006 - 19:09

    Mama:

    Ha zoon, ik kreeg je smsje vannacht maar sliep zo vast dat ik het vanmorgen pas te lezen kreeg. Je hebt dus een dolfijnentocht gehad en je gaat er ons meer over vertellen. Ik vind het onvoorstelbaar: jij en water !! Jij en over je grenzen heen gaan. Ik zie en lees dingen die ik geweldig vind dat je dat doet. Jij komt echt als een rijk mens terug. Geniet lekker nog iedere dag want het is sneller voorbij dan je denkt.
    IK HOU VAN JE
    knuffel mama(voel je hem)
    kus

  • 22 September 2006 - 16:52

    Eej!:

    Eej Huub!
    Wie geit 't? Iech höb al 'n tiedsje neet mie gereageerd op dien site mer dat wil neet zegke dat iech d'r neet op kiek. Helaas kin iech ze neet beloere op mien nuij werrek. Woort metein de 2e daag geblokkeerd ;-(
    Iech hoop dat alles good geit! En geneet d'r vaan in Frans Polynesië!
    Väöl leefs dien zus! ZjG!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hubert

Een wereldreis van Rusland transiberie naar beneden door china, hong kong, thailand, laos, australie, nieuwzeeland, Frans Polynesie, Paaseiland, Chili, Argentinie, Uruguay, Venezuela, Aruba, Curacao en dan America

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 152770

Voorgaande reizen:

08 April 2006 - 21 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: