Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Hubert Aka Dutchie

Blijf op de hoogte en volg Hubert

23 September 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

weer een kort verhaal over mijn avonturen in Niuew Zeeland

ben met een huurauto helaaml rond gegaan samen met twee meiden Fran en Laura die echt iedere dga iets hadden, kopppijn ongesteld ruzie geen zin wel zin mo0e verliefd en ga maar door dit zal ik jullie allemaal besparen en gewoon vertellen wat ik allemaal gedaan heb

Ben ingevlogen in Auckland en de dag erna meteen het vliegtuig gepakt naar christchurch om de dames te ontmoeten (zij heben die auto gehuurd en betaald) vanuit Christchurch naar greymouth gereden door de besneeuwde bergen de kou getrotseerd en aangekomen in de westkust daar in Shanty town goud gepaned (met een bowl goud van het zand scheiden). In Hokitika overnacht. die zelfde avond heb ik mij geschoren en wat leuke foto's tussendoor van gemaakt... zie foto's. Toen gereden naar Haast daar tussenin nog naar twee gletchers geweest echt heel gaaf hoe dicht je daarbij in de buurt kunt komen ook mooi gebied daaromheen.

Toen naar queenstown ze zeggen allemaal DE stad van nieuw zeeland nou toen ik er was leek het heelmaal nergens op en zijn we dus ook weer meteen de dag erna gegaan heel rustig niets te doen alleen maar geld uitgeven aan drank en eten... Dag daarna naar Milford sounds gereden echt een geweldige autorit met de mooiste bergpartijen die ik ook gezien heb een spiegelmeer en nog veel meer dingen zie foto's

Toen naar het meest zuidelijk puntje van Nieuw zeeland gereden en kaarten gestuurd en foto's gemaakt, op die dag hebben we de Southern scenic route deels gereden (SSR) hele gave route met allemaal watervallen en zeeleeuwen etc

Daar hebben we twee dagen over gedaan toen via dunedin naar christchurch gereden waar ik inmiddels mijn jasje weer terug gevonden had (een ribjasje dat ik vergeten was in Christchurch)

Vanuit Christchurch naar kaikora gereden om met dolfijnen te gaan zwemmen dat de dag erna. ook gedaan echt super gaaf zo'n 100 wilde dolfijnen om je heen te hebben! zie foto's die dag ervoor in hostel nog saunaatje gepakt!

Dat erna naar Picton gereden da's de stad waarvandaan je de ferry naar wellington (de hoofdstad) pakt en 's avonds daar alleen films gekeken en niets gedaan

dag erna de ferry gepakt naar wellington en 's avond op stap gegaan omdat we een nieuw zeelander tegen zijn gekomen die zei dat we in wellington echt uit moesten gaan want dat moest echt geweldig zijn! (not)

'ochtends uitgeslapen 's avonds op stap gegaan voor de verjaardag van Fran nadat de twee dames die dag echt knallende ruzie hadden gehad en niet met elkaar meer wilden reizen... verjaardag was trouwens wel gezellig hoor

dag erna naar taupo gereden dag doorgebrahctin auto dus.. 's avonhds weer op stap geweest en toen echt hard gedronken zie foto's.......

dag erna skydive gedaan (geen goed idee om met een enorme kater te doen) en dus 'a vonds weer niets gedaan en lekekr gerelaxed

via de thermale autosnelweg naar rotarua gereden naar watervallen en thermale geysers etc geweest en toen weer naar auckland ik ben nog naar bay of islands geweeste n ga vanvond nog naar een rugbywedstrijd en morgen naar papeete (frans Polynesie)

spreek jullie snel weer!

thanks voor jullie emails en reactie's ByThWh

Sorry voor snelle verhaal maar heb vandaag weinig tijd Druk druk druk dat reizen!

  • 23 September 2006 - 08:01

    Mama:

    dag zoon,
    geweldig mooie foto's, Ik ga ze zo meteen even allemaal rechtop zetten want je krijgt pijn in je nek van het links en rechtsom draaien. Ik vind dat je heel goed uit ziet Deze kant van de wereld maakt wel dat je beter uit ziet volgens mij ben je zelfs afgevallen. Je bent heel knap zo met die metamorfose al moet ik zeggen dat een klein baardje je wel staat en dat haar moet je even niet knippen want die lengte en wie weet, als het nog langer wordt, staat je heel goed. Jouw uitstraling ligt in je open ogen en je geweldig mooi gebit ( van je moeder hahahaha) Nu even over de foto's ik heb eens gekeken naar dat skydiven: waarom stond er bij Dutchee, jij dus, Viking ik vond dat wel een compliment, was je de enige uit Europa soms, lijkt me stug. Die natuur foto's zijn in 1 woord super en geeft me zo maar zin om te gaan schilderen. Nou lieverd ik hoop dat je vrienden je missen gaan en dat je wat meer reacties krijgt je bent absoluut nog niet vergeten en ik denk dat je in heel veel hoofdjes nog aanwezig bent. Jouw dagelijkse lezers hebben niet de tijd om jou te schrijven omdat ze het druk hebben met werken; heel wat anders dan dat druk druk van jou met inpakken en uitpakken. Ga door met genieten, want binnenkort moet je ook weer in dit wereldje stappen. Wij genieten volop van jouw verhalen, dus blijf veel schrijven.
    Ps. Ondanks het feit dat die 2 kippen steeds in de clinch liggen, stralen ze wel op elke foto met jou samen, behalve dan die ene foto waar eentje zit te mokken achterin de auto. hihi Ze zullen wel heel blij zijn met je.
    Dikke kus en hele dikke knuffel.
    doei

  • 23 September 2006 - 09:56

    Aleid:

    HAAA!! Wat leuk dat er een nieuwe site update is! Ben impressed hoor. Vind je NZ mooier dan Australie (hoor je wel eens..?) Relaxed dat je zo met die auto heel NZ door kon. Die dolfijn met halve vin vind ik wel zielig. Skydiveén is denk ik niet aan mij besteed.. ha, Dapper hoor!
    He, en nu bijna naar Chili..? Hier mijn tip voor daar. Ga naar San Pedro de Atacama, en vandaar uit de grens over met Bolivia om vervolgens de drie daagse Uyuni tour te doen. Je weet niet wat je ziet!!! Doen, doen doen is mijn enige advies. Veel plezier daar! Geniet ervan, veel liefs X Aleid

  • 23 September 2006 - 10:39

    Frans:

    Huubske ziet er goed uit jongen. Geniet er nog maar van. Groet, Frans

  • 23 September 2006 - 12:34

    Eej!:

    Super coole foto's! PLUSPUNTEN zonder baardje!Je haren moet je inderdaad nog ff zo laten, ziet er goed uit! :-)Volgens mij krijg ik een hele andere broer terug!
    Geniet nog maar ff van de mooie dingen die je gebeuren voor je het weet is het voorbij.
    Hoop dat als je terug bent je hier ook kunt genieten want alleen maar werken is ook niet alles!!!!!!!!!!!!!
    ZjG en een Xje je zus!

  • 23 September 2006 - 20:37

    Sanne:

    Gelukkig, je leeft nog....ik was al bang dat je die skydive niet overleefd had? Heb je er ook een trauma aan overgehouden? Haha.
    Fotos zien er geweldig uit. De meeste komen me bekend voor. Daar liepen wij ook 1,5 jaar geleden.
    Heel veel plezier op je nieuwe bestemming. Ben benieuwd!
    Kus san

  • 24 September 2006 - 21:41

    Kirsten:

    hoi hubert,
    voor het eerst zit ik bij de eerste vijf, goed getimed van jou! Ben je veranderd? Kus kirsten

  • 24 September 2006 - 21:41

    Kirsten:

    k-u-t
    ik ben nummer 6 en 7, weer te laat!

  • 25 September 2006 - 14:42

    Jack:

    Dag menier Catweasle,
    vraog meh uns aon dunne pap wee dat waor iech höb um in eder geval wel in nieuw zeeland gezeen.
    Ammezeer diech goot! get aanders ech knap zien ze neet hé?

    Groete vaan Marrio Jack Fanny en Marscha oet Mestreech

  • 25 September 2006 - 17:00

    Jorg:

    Jaloers, ik, hoe kom je er bij. Geniet van t mooie NZ! Queenstown is zeker niet leuk, wie heeft je dat nu weer verteld? Kiwi's kunnen niet echt partyen, echter het land is helemaal te gek. Heppie nog wat hikes gedaan? Routeburn track of de Abel Tasman Track, zeker de moeite waard. Veel plezier en tot snel

  • 29 September 2006 - 12:11

    Lis@:

    hi huub, wat een geweldige foto's weer zeg ook ik zou wel willen ruilen......
    Allemaal dingen die nog op mn to-do list staan, ha! Hier alles oke, de zesdaagse is begonnen en dat is een waar spektakel. Hoe is FP? Geniet ervan, time flies.... lieve kus

  • 30 September 2006 - 17:07

    Lotje:

    Ha lief Huubje,

    Had al een tijdje niet op je site gekeken maar jeetje wat maak je veel mee. Mooie foto's (vooral die zonder baard, staat je stukken beter, trust me!!!) Wanneer ben je eigenlijk terug? Ik ebn net op vakantie geweest naar Isla Margarita, was heerlijk! Heb daar ook met dolfijntjes gezwommen en die week daarvoor heb ik ook een vliegtuigsprong gemaakt. Wat een kick he die vrije val. Zou het zo nog een keer doen! Nou geniet ervan en spreek je snel. Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hubert

Een wereldreis van Rusland transiberie naar beneden door china, hong kong, thailand, laos, australie, nieuwzeeland, Frans Polynesie, Paaseiland, Chili, Argentinie, Uruguay, Venezuela, Aruba, Curacao en dan America

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 152769

Voorgaande reizen:

08 April 2006 - 21 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: