Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Mongolie

Door: Hubert

Blijf op de hoogte en volg Hubert

02 Mei 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal,

bij deze mijn verhaal van Mongolie, het was een mooi land vergelijkbaar met Swaziland voor degene die er geweest zijn alleen heeft swaziland meer groen!

de grensovergang heeft ongeveer 8u per kant geduurd omdat???? ik heb geen idee maar je mag de trein voor die periode niet in of uit errrug vermoeiend niet plassen niet eten niks.. en het ergste is er gebeurd ook nog niets.

aangekomen in Ulaanbataar de hoofdstad van mongolie aangekomen eerst douchen en lunchen en daarna maar meteen de stad verkennen ergens in mijn foto boek kun je foto's vinden van die fantastische ervanring een groete hectische bendce met zakkenrollers die klappen krijgen van locals tot politieagenten die dronken arrestatie's verrichten erg grappig

we zijn daarna nog wat rond gaan lopen en wat me meteen opviel is dat ze daar de voorloper van de mobiele tel hebben het is een vaste telefoon (zoals op ieder burea in een kantoor met een antenne en iedereen die langs loopt kan voor een x bedrag bellen naar huis of wie dan ook errug grappig om te zien ook

we zijn daarna twee dagen op "gerkamp" geweest dit zijn tenten waar locals in slapen als z geen geld heben voor huizen. ik had me voorgesteld dat i in een slaapzak ijskoud etc moes5t gaan doen maar dat zat er niet in een gewoon bed met alle gemnakken van dien en een goed restaurant helaas (je zou zeggen waarom helaas, maar ik wilde graag de wereld verkennen geloof ik)

ik heb dar ook paardgereden is een heftige traditie daar dat je dat moet doen. Het was wel lachen topen ik voor het 1st op een paard zat en het begon te rennen. Heb hier ook weer sinds lange tijd een bal aangeraakt.

verder moet ik zeggen was mongolie niet zo geweldig nou anywhay thanks voor al jullie reactie en ik ga nu beginnen aan mijn china verhaal!

Hubert

  • 02 Mei 2006 - 09:50

    Jack:

    Hubert

    Ammezeer diech goot en let op d'n balle es diech oppe e peerd geis zitte!

    groet vaan Marrio&Jack

  • 02 Mei 2006 - 09:52

    Jorrit:

    Hey lucky bird,

    Weer een goed verhaal met mooie ervaringen. Ik vertrek volgende week naar Vegas. Heb daar een beurs. Hoor daarna graag je ervaringen! Keep on going!

    Cheers,

    Jorrit

  • 02 Mei 2006 - 10:07

    Wendy:

    Hallo hubert, hiel sjiek um te leeze wat ste weer allemoul hubs gezeen en met gemaak! auch hiel sjoen foto's.
    Geneet nog lekker weier.. En iech zal oondertusje un eugske in ut zeil hauwe op ellie veur diech!
    Groetjes wendy.

  • 02 Mei 2006 - 11:44

    Debbie:

    Hai lieverd, wat een verhalen! Indrukwekkende foto's.. Moet toch nog even aan het idee wennen dat jij dat echt bent wat daar op die chinese muur staat heheh! Ik zie gezellige slaapplaatjes en wat een leuk beestje heb je op die foto staan hey, haha!

    Fijn om te horen dat alles zo goed gaat daar. Alles verder ook goed hier! Ben mijn vader al gek aan het maken over de trapjes.. Als hij terug komt van vakantie gaat ie eraan beginnen!

    Doe voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Deb

  • 02 Mei 2006 - 17:53

    Daisy:

    Yo Huub, echt cool dat je zo'n indrukwekkende reis maakt..En ik maar denken dat Amsterdam the place to be is;-) Mooi niet dus! Die chinese muur dan, neet te geleuve! Haw dich good he, liefs Daisy

  • 02 Mei 2006 - 18:00

    Steven:

    Hubert,

    Als je op reis ergens een panda tegen het lijf loopt. Kan je daar even een foto van maken. Kan ik dan gebruiken voor mijn marketing-strategie.

    Geniet ervan!

    Steven

  • 02 Mei 2006 - 18:57

    Alice:

    Eej Lieve,

    Iech bin blij dat ste diech zoe good vermaaks dao en zoen sjoen deenger met maaks!
    Wat hob iech toch 'n leuk breurke!! Super foto's!

    Bin sjus beij oma gewees en hob dien roggebroed met pindakies opgegete!! ;-)(ze bewaord diech get in de vriezer zag ze hihi)

    Hiele dikke poen vaan dien zus! Xje


  • 02 Mei 2006 - 21:30

    Debs:

    Wat een mooie verhalen en foto's allemaal. Ik ben nu precies een week terug uit Nepal en ben echt stikjaloers dat jij nog aan de andere kant van de wereld zit. Ik geloof dat het tijd wordt om alvast mijn volgende reis uit te zoeken... Als je nog goede tips hebt dan hoor ik het wel. Geniet ervan and take care. Liefs, Debs

  • 03 Mei 2006 - 07:53

    Kees:

    Te rielekst allemaal. Ik zie dat je het goed maakt. Zorg je wel dat je zelf geen panda wordt? Hier trouwens ondertussen zonnig en druk! ;)

  • 03 Mei 2006 - 20:08

    Tant Jose En Noonk Henk:

    Hoi Hubert

    Sjiek he wat jij allemaal ziet daar, Henk is jaloers op je. Geniet er maar van.
    Groetjes

  • 03 Mei 2006 - 20:14

    Patricia.&.Co:

    Hoi.Huuuu,

    Dit.is.precies.zoe.wiet.es.ich.dien.Peetekeend.hub.um.diene.Naom.te.zegge!
    Op.dee.Bert.moste.noch.mér.ff.wachtte.
    De.hubs.geluk.huur.want.Mama.zeet.heer.noch.neet.
    Aleijn.Huuuu.en.Jesse!
    Die.puntsjes.zien.auch.zien.sjuld.want.heer.heet.mien.spatie.geklajjt.en.die.kin.ich.noe.neet.mie.vinde!!!
    Hubs.diech.um.dat.gelierd?

    Cool.al.die.foto's.en.die.beriechskes!.Super.totste.zoe.aon.ut.geneete.bis!

    Uzze.Bed.&.Breakfast.is.geopend.dus.sjik.al.die.luijj.dieste.tegekumps.mér.naor.Zwitserland.naor.dien.Zuster..Ut.is.ech.geweldig.gewoore.ech.hiel.sjoen!.Wil.zoe.naor.oonder.verhuize.mér.goot.noch.ff.en.daan.is.ut.beijj.us.boove.auch.zoe.sjoen!

    En.este.dien.wereldreis.toch.aun.ut.maake.bis.daan.vergeet.neet.tot.us.hotelleke.of.wieste.dat.auch.maags.numme.altied.veur.diech.un.kamer.vrijj.heet.mét.mega.service,.missjien.gét.veur.de.letste.week.um.diech.lekker.te.laote.verweene!.
    Deenk.aon.diech.zelf.gouwe.
    Laot.de.boel.de.boel.en.doeg.boeste.zin.in.hubs.num.alle.risico's.este.twiefels!.Ut.luk.diech.allemaol.ech.wel.En.maak.diech.neet,.druk.um.diene.Ooto.of.wat.daan.auch.diech.kumps.ech.wel.euveral.goot.tereg.
    Ff.gét.babbele.en.daan.kinste.euriges.slaope!
    Geneet.vaan.die(n).vrijheid.en.weijjt.tot.veer.heijj.aun.diech.deenke.

    Iech.haw.vaan.diech.gouwe.
    Knoevel.Patricia.
    Groetjes.vaan.Jesse.&.Christoph.
    En.netuurlik.unne.high.five.vaan.dee.kleine.boeba.Dean.

  • 04 Mei 2006 - 09:00

    Simon Fust:

    Had je een paar x gebeld, maar kreeg je niet te pakken... Zit ie tussen de spleetogen gebakken aap te snacken....!

    He Kerel, goeie reis, leuke site, dus ik houd je in de gaten!!!!

    Het beste!

    Hoinhe!

    Simonius Bralius

  • 06 Mei 2006 - 21:38

    Marianne:

    Hubert, valt me nog mee dat er zo'n teksten uit je vingers komen!! Nu pas iets kunnen lezen, had een komma op het bierviltje staan ipv een punt. Waarom ik verbaasd ben over de kwaliteit van je teksten: in elk verhaal ben je wel dronken of heb je veel gezopen! Ben best jaloers op je ervaringen, maar gun het je van harte! Wij maken hier ook van alles mee alleen levert dat niet zo'n mooie foto's op. Ik vind dat je op al die foto's bijzonder knap lijkt, was in mijn herinnering wat anders. Val dus maar niet te veel af!

  • 09 Mei 2006 - 08:23

    Lis@:

    hoi huub, alles goed? wanneer krijgen we weer een update? ben zo benieuwd. Lieve kus

  • 12 Mei 2006 - 06:05

    Robert Bernink:

    Mooie tripje Hubert! Heb je de Peking Express gedaan (silk route)?

    Zie wel op je foto's dat je het Heineken bier trouw blijft!

    Veel plezier in China en vergeet niet een uitstapje te maken naar de Maggy bar!

    groet,

    Robert
    Robert

  • 12 Mei 2006 - 06:06

    Robert Bernink:

    Mooie tripje Hubert! Heb je de Peking Express gedaan (silk route)?

    Zie wel op je foto's dat je het Heineken bier trouw blijft!

    Veel plezier in China en vergeet niet een uitstapje te maken naar de Maggy bar!

    groet,

    Robert
    Robert

  • 12 Mei 2006 - 06:21

    Wortel:

    Hey Sjonnie,

    Mooi verhaal! Veel plezier nog, hoop dat je daar wel hebt kunnen winnen met voetballen, tegen Willem I zat het er nooit echt in voor je ;-) Hoop dat je op tijd terug bent voor het WK! toch?

    Groeten maar onthou; dich kent da jong ut Limmel haolen maor Limmel nie ut da jong...of zoiets ??

    Ammezeer diech

    Howdoe wanne!

    Wortel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hubert

Een wereldreis van Rusland transiberie naar beneden door china, hong kong, thailand, laos, australie, nieuwzeeland, Frans Polynesie, Paaseiland, Chili, Argentinie, Uruguay, Venezuela, Aruba, Curacao en dan America

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 152805

Voorgaande reizen:

08 April 2006 - 21 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: