Verslagje Thailand en laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Verslagje Thailand en laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Verslagje Thailand en laos

Door: Hubert

Blijf op de hoogte en volg Hubert

30 Juni 2006 | Thailand, Bangkok

Hi There,

na een dikke maand Thailand en Laos gedaan te hebben nu in Bangkok en dinsdag naar Australie

even een overzicht van wat ik allemaal gedaan heb:

Eind Mei aangekomen op vliegveld in Thailand en naar Bangkok vertrokken daar eenmaal aangekomen eigenlijk meteen het iodee dat ik hier zo snel mogelijk weg moest het stinkt er de lucht is vies veel te druk en alleen maar hoeren en bezopen engelsen daar, helaas daar een loempia achtig iets gegeten en twee dagen op mijn bed kunnen gaan liggen omdat ik te ziek en te bezig was met overgeven geen water niets kon erin! daar toen ook eerlijkheidshalve een momentje gehad dat i terug wqild enaar nederland omdat ik er even geen zin meer in had!

Gelukig toen Hanno en Marielle ontmoet die we met wat positieve energie naar de film hebben meegesleept (super gave relaxte stoelen zie foto) en daarna voor een drankje in Bangkok, vanuit daar doorgereisd naar Koh Tao waar mijn intensie was om een paar dagen te relaxen.
Koh Tao is een super mooi Duikeiland en iedereen doet daar dan dus ook niets anders dan duiken en 's avonds op het gemak een biertje drinken. ik heb daar zowaar mijn 668 pagina's tellende boek uitgelzen heel relaxed zit er helemaal in.Ook nog een nederlander tegen gekomen en met hem hele hele eiland door gewandeld (is 10km lang en 500m breed) en daar mijn bier van de afgelopen twee weken uitgezweet.

De dag erna bedacht wat ik wilde en besloten om te gaan duiken (ja Hubert duiken) voor diegenen die mij kennen weten dat ik geen zwemdlipoma heb en net als mijn vader een gruwelijke hekel aan zwemmen heb. Toch was de proefduik echt lachen maar hield ik het voor gezien om mijn Paddi te halen. tijdens de duik tussen zoveel vissen doorgezwommen en de kans bestond dat daar ook slangen zaten en dat stelde me niet heel erg op mijn gemak maar goed.

Heb daar dus errug relaxed gedaan en na een weekje naar Koh Pan Ngang gevaren was ongeveer een uurtje daarvandaan. Dit eiland is bedoeld voor mensen die helemaal naar de Klo... willen gaan en daar kun je ook overdag alleen maar films kijken en 's avonds bier drinken op het strand Had op koh tao twee engelsen ontmoet die op de boot naar Pang ngang ook zaten en heb met hun daar een aantal dagen doorbgebracht in een heel luxe appartmentje zie foto's enorm veel gelachen daar, Op 11 juni was daar de full moon party (die iedereen kent als je in thailand bent geweest) een strand vol met jongeren dronken en volgepompt met drugs die zich zo lang mogelijk wilde laten gaan.. Ik lag er om 02.30 al in want kon echt niet meer.. nee geen drugs gehad!
Ben de dag erna om 08.00 vertrokken naar bangkok. Daar was toen het grote feest van de koning bezig en een grote hectiek rond dat verhaal voor de mensen die dat niet meegekregen hebben de koning viert hier zijn 60jarig jubileum en heeft alle koningshuizen uit de wereld uitgenodigd om dat te vieren.

De volgende dag een hele spannende ervaring gehad. Waarschijnlijk kennen jullie allemaal wel mensen die over de wereld vast zitten en drugs gesmokkeld hebben van nederland naar dat land zo zitten er hier in Thailand ook een paar. Michiel Kuyt Hans Zegers Jan Xang en een vriendje van hem waar ik de naam niet van weet. Het blijkt dat je die mensne gewoon kuint bezoeken en tijdens zo'n bezoekuur heel veel te weten komt over gevangenis in Thailand en hoe dat allemaal gaat ik heb dit gedaan bij MIchiel Kuyt een dikke 20 minuten met hem gesproken over leven in gevangenis thailand. Hij zit daar al dik 9jr en heeft mensen vermoord zien worden verkracht zien worden mishandeld allemaal van dat soort verhalen heel indrukwekkend om te horen tijdens ons bezoek hebben we ook Hans Zegers gezien en toevallig was zijn vrouw daar ook op bezoeken heeft zij ons alles uitgelegd hoe het werkt en wat extra verteld over hoe het leven daar is. EEN AANRADER voor iedereen die naar Bangkok gaat...

Daarna in bangkok in een dag mijn reis door chang mai chang kong en laos te regelen en zat dus ook de dag erna in de treein naar chang mai waar ik samen met een engels meisje 4 dagen door die stad het gelopen we zijn gaan schieten zie schietschijf ik was niet eens zo slecht! En daarvoor naar een slangenshow geweest waar de mensen die mij kennen ook van weten dat ik daar bang voor ben heb daar doodsangsten uitgestaan maar er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Toen 's avonds Nederland - Ivoorkust gekeken in een nederlandse kroeg en aan de praat geraakt met twee Nl'se meiden Aleid en Willemijn, enorm gezellig avond gehad......... de dag erna samen met hun op een 2daagse trekking gegaan die en aanrader is voor iedereen die naar Chang Mai gaat en daar op olifanten gezeten geraft bamboogeraft en veel gelopen in de regen en vooraal in de zon, heb denk ik nog nooit zoveel gezweet in mijn leven. Vanuit Chang Mai doorgegaan naar Chang Kong dat is de grebnsplaat tussen Thailand en Laos deze worden gescheiden door de rivier de Kempong en je word met een bootje overgebracht naar de overkant allemaal heel relaxed zonder geweren camera's en dat zo'n dingen.
Eeen korte beschrinving van Laos:

Laos vroeger gekolonaliseerd door de fransen rijden aan der echter kant van de weg hoofdstad is Venitiane Hebben hetzelfde koningshuis als de Thaieen (dus 60jarig jubileum) franse huizenstijl daar en ongelooflijk lekkere baguette's die ik al drie maandenniet meer gehad had. Aardige mensen niet zo aardig als de Thai'en prijzen van slapen en eten hetzelfde als danniet goedkoper dan in ThAILAND klein landje en niet veel te beleven.

Do's en dont's:
Waterval in Luang Prabang(do), Cave in Luang Prabang (don't)Slow boat naar Luang Prabang ipv de speedboot (DO)

In laos de Slowboat gepakt die ons in twee dagen met een overnachting in Pak ben naar Luang Prabang bracht. op die boot giga veel mensen leren kenne en daar mijn volgende reispartners ook gevonden (taylor, sam, Joan en Hugh Grant) Waarom Hugh Grant leg ik wel uit als ik in Nl ben is lastig om begrijpend uit te leggen in schrift.met hun daar op stap geweest samen een appartment gedeeld en naar een SUPER geweldige waterval geweest met zeker 10 verdiepingen zie foto's. doorgereisd naar Vang Vien en daar "getuubt" op een band over een mooie rivier om de 30 meter binnen gehaald worden en op een vlot biertjes gaan drinken hoe geweldig was dat we vertrokken om 11.00u en om 12.00 was deze jongen al een betje verloren daarna 's avonds de dramatische wedstrijd van ons aller Nl gekeken en toen chagrijnig in bed gaan liggen. Samen met Taylor doorgereisd naar Venitiane (hoofdstad Laos) en daar een avondje doorgebracht in een hoerentent een thaise discotheek en ineen club.... Je wil niet weten hoe dat hier gaat je gaat zitten besteld 2 biertje en meteen komt er een thaise op je af of je een massage wil waarmee ze bedoeld te zeggen dat ze met je naar bed wil danwel gratis danwel voor 10 euro... echt niet normaal.

De dag erna de grens overgegaan en naar bangkok gekomen met de trein, afscheid genomen van Taylor in Bangkok en de dag erna een oud hollandse fietstocht gedaan door bangkok die me op plekken heeft gebracht waar je niet komt als je zo in Bangkok gaat reizen. heb dit samen met die Nl'se meiden gedaan die ik heb ontmoet in Chang Mai. Heb gisteren ook weer afscheid genomen van hun en nu vertrek ik dus dinsdag naar Australie heb er enorm veel zin in!

Nog wat info over thailand:

Leuk mooi nog nooit gekoloniseerd land met vriendelijke mensen die altijd voor je klaar staan en als ze engels spreken je altijd iets willen vragen. Makkeljkk te dooreizen voor beginnende backpackers en veilig voor vrouwen die alleen willen reizen.
Do en Dont's:
Bangkok fietstour (do), naar de eilanden koh tao en pang ngang (do) te lang in Bangjkok blijven(don't) in chnag mai gaan trekken (do) door laos gaan (do)

Nou ik heb voor mij gevoel weer genoeg geouwehooert!

enorm bedankt voor al jullie reactie's hoor veel reizigers klagen dat mensne hun vergeten thuis ben blij dat dit met mij (nog) niet gebeurd...

Ik denk aan jullie

alvast de groeten uit Australie!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 30 Juni 2006 - 07:37

    Miriam:

    Hoi lieverd. Leuk om al je berichten te lezen. Sorry dat ik nu pas reageer. Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Heel veel plezier in Australie en ik zal wat vaker reageren. Dikke kus Mir

  • 30 Juni 2006 - 08:25

    Eej Breurke:

    Dao bin iech weer, super sjiek te zien wat ste allemaol gedoon hobs! Enneh..leuke foto's vaan dien eige en vaan de meidskes, weurt steeds beter ;-)
    Veer zien trok vaan uzze vekantie in Italie. Veer hobbe 't super leuk gehad en hiel werrem.
    Vaol succes met dien reis naor Italie.
    Dikke knuffel ZjG dien zus Lis

  • 30 Juni 2006 - 09:40

    Patricia:

    Hey Hubert,

    Wat heb je een geweldige tijd, dat leid ik tenminste af van de foto's. Ik zou zo met je ruilen. Australië is nu wel erg koud, toch??? Maar geniet er volop van.

    Dikke poen, van mij

  • 30 Juni 2006 - 11:52

    Mama:

    Ja even inhaken op Alice ze zegt veel geluk met je reis naar Italie Moet dus zijn naar Australie.
    Iech vin 't jaomer totste nks gesjreve höbs vaan dee jong dee ste bezoch in de gevaangenis, dee hollender, meh dat kump mesjiens wel weer esste toes bis of zoe. Bin blijj totste gans d'r oet gekome bis en zal dein foto's weer downloaden zoetotste weer get plaots krijjgs veur nuijj foto's. Haw diech good en doeg gein dinger die iech ouch neet zow doen of boesste diech veur zoujs sjaome !! Now dat höb iech in die 3 maond nog neet eine kier gezag mer noe steit 't toch goud op wit. Dikke poen flinke knuffel en geneet vaan aussie.

  • 30 Juni 2006 - 13:20

    Jorrit:

    Hey mazzelpik,

    Je begint het eindelijke een beetje door te krijgen... We willen meer foto's van de vrouwen!! Wie is die blonde waar je een aantal keren mee te zien bent? ;-)

    Spread the word & succes in Australia!

    Cheers,

    Jorrit

  • 30 Juni 2006 - 14:01

    Lis@:

    waanzinnig wat een leuk verhaal weer en geweldige foto's. Geniet van australie ook zeker de moeite waard. Take care! lieve kus

  • 30 Juni 2006 - 16:34

    Lis:

    Oeps foutje Huppiet, had miech inderdaad vergis..had 'n lang reis achter de rugk...
    Hiel vaol plezeer in Australie!
    kus Lis

  • 01 Juli 2006 - 04:40

    Hubert:

    Heb het verhaal van de gevangenis erbij geplaatst, ergens in het midden bij Bangkok kun je het lezen groeten

  • 01 Juli 2006 - 10:05

    Jorg:

    He Hub!

    Ziet er top uit 'The Asian Tour', echter de bier belofte is niet uitgekomen zie ik. Ben je al wat kilootjes kwijt? In Oz gaat dat niet lukken met al die Engelsen. Heel veel plezier en suc6 met de dames. Toch weer blond en Hollands zo te zien.

    Jorg

  • 01 Juli 2006 - 13:19

    Esther:

    Hi Boefje!
    Wauw, wat een mooi reisverslag en dan die foto's....Waanzinnig! Goede reis naar Australie!
    Dikke Kus, Esther.

  • 01 Juli 2006 - 16:23

    Kirsten:

    hoi hubert,
    wil je eventjes op de hoogte houden van wat er hier gebeurt. Alice en ik zijn op vakantie geweest in Italië (zoals je al gelezen hebt) en Alice heeft zich daar "gehojd" met een italiaanse fat mama. Helaas geen foto's, maar was echt de moeite waard om erbij te zijn. Daarnaast een super leuk feest gehad in Bordighera, jammer dat je er niet bij was.......groetjes Kirsten en fam we denken aan je en vergeten je niet!

  • 02 Juli 2006 - 16:50

    Michiel:

    Hubske,

    Geweldig! nu je kan zwemmen kun je de volgende skievakantie ook eens mee de piste af!! Jalourse groetjes MvD

  • 03 Juli 2006 - 08:49

    Jack:

    Dag Hubert,
    't geit diech goot zeen iech! Sjoen fotos. geniet devaan.

    Kompleminte vaan Jack en Marrio

  • 03 Juli 2006 - 09:09

    Remy:

    Klinkt en ziet er allemaal goed uit pikkie,
    Vooral "Thailand is makkelijk voor beginnende backpackers en veilig voor vrouwen die alleen willen reizen".....
    Dit lijkt me een citaat uit een of ander reisfoldertje?
    Zoniet moet je echt de reisfoldertjesbussiness in pik. ;-)
    Foto's zijn super, en de meiden lijken ook steeds mooier te worden.
    Hoop snel weer iets te lezen over je avonturen Down Under, groeten uit Nazareth.

  • 03 Juli 2006 - 11:05

    Sanne:

    Haha, je hebt het langer volgehouden op Koh Pha Ngan dan jorrit een jaar geleden! Die was rond 1.00 uur gecrasht op het strand. Lang leve de bucket!
    Heel veel plezier nog!
    Kus san

  • 05 Juli 2006 - 08:15

    Thuur:

    He ouwe,

    Ziet er geweldig uit allemaal, ik denk dat ik ook maar eens een wereldreisje ga maken, hier is het allemaal top, druk met de business, zie uit naar een wederontmoeting, om onze broederschap drinkpartijen op te pakken,.......groet den truffelturk thuur

  • 06 Juli 2006 - 13:56

    Leon:

    Jij vermaakt je daar wel, dan kan ik met een gerust hart verder.

    Groet,
    Je verre neef uit het Zonnige Brabant

  • 08 Juli 2006 - 06:23

    Ludo:

    Hoi Hubert,
    Zo te zien gaat alles goed en heb je een geweldige tijd.Het verslag van Thailand en Laos is indrukwekkend en de foto's zijn mooi.(vooral de dames natuurlijk!!)Gaat je goed en voorzichtig Ludo

  • 10 Juli 2006 - 09:54

    Mama:

    ha, zoon,
    Volgens mij gaan jullie lekker met z'n tweeen.... nu heb je ons de afgelopen maanden verwend met telefoontjes en berichtjes en nu ben je pas echt weg en ben je aan het rondtrekken. Ehhh... was dit niet de opzet van die hele wereldreis.... ??? Geniet er van backpack ze en we weten dat het goed met je gaat.
    Dikke knuffel

  • 11 Juli 2006 - 08:40

    Paul Vosters:

    Hey,Huubke,
    Alles goed? Sorry dat ik nu pas wat van me laat horen. Geweldige verhalen heb je op de site staan.
    Bednakt nog voor de smsje. Ons feest was helemaal top. Jammer dat je er niet bij was. Als je terug bent dan gaan we als het goed is een avondje op stap, maar dat ligt aan jou!!(als je begrijpt wat ik bedoel) Heel veel plezier nog. Groet Paul.

  • 16 Juli 2006 - 09:54

    Lis@:

    he leeve wanneer komt de update? ben benieuwd! lieve groeten X

  • 19 Juli 2006 - 09:27

    Gino:

    Hey Hubertus! Sjiek huur, al die verhaole en foto's!!! En noe bis diech in mie favoriete land Australië en in mien favoriete sjtad Sydney! Iech been errug zjeloes mèh iech vin ut fein um te zien dat 's diech dich good ammezeers dao zoe wied ewwèg! Ouch Hanno en Mariëlle nog eve gezeen, super sjiek!!! Höb unne gooije tied en veer sjpréke us nog! U Puuneke op diene veurkop en gezoondheijd.....Gino.

  • 19 Juli 2006 - 09:27

    Gino:

    Hey Hubertus! Sjiek huur, al die verhaole en foto's!!! En noe bis diech in mie favoriete land Australië en in mien favoriete sjtad Sydney! Iech been errug zjeloes mèh iech vin ut fein um te zien dat 's diech dich good ammezeers dao zoe wied ewwèg! Ouch Hanno en Mariëlle nog eve gezeen, super sjiek!!! Höb unne gooije tied en veer sjpréke us nog! U Puuneke op diene veurkop en gezoondheijd.....Gino.

  • 23 Juli 2006 - 13:02

    Sebas En Flin:

    He ouwe, klinkt allemaal wel relax, op die laatste foto weet ik hoe je je voelt man(ik haat slangen). Hier in Den Haag gaat alles prima we zitten in de 2e hitte golf van het jaar dus da's heerlijk werken zonder airco.. Sprek je snel de groenten Sebas en Flin.

  • 26 Juli 2006 - 20:54

    Ellen:

    He hubert!

    Vroeg me al of ik uit je lijst was gegooid, aangezien ik al zolang geen herinnering kreeg in mijn inbox dat je weer een nieuw bericht had geplaatst, maar je hebt gewoon al een maand niets laten horen!

    Ben heel erg benieuwd naar je verhalen, want sinds ik stage loop ben ik amper meer op msn, waardoor ik je al een hele tijd niet gesproken hebt!

    Op zich goed nieuws, want geen nieuwe berichtjes betekent dat je het gewoon super naar je zin hebt en echt aan het backpacken bent! Mooi!

    Geniet er verder van en ik hoop toch snel iets van je te horen!
    xx Ellen

  • 27 Juli 2006 - 07:34

    Hé Huu....:

    Zoewiet hub ich Dean al um diene naom te zegge!
    (Mama zeet heer noch steeds neet dus....geijjn zurg!)
    Iech zal weijer blieve oefene.
    Heer löp noe aon eijn hand en dus hiel misschien snel al alleijn!
    Heijj geijt alles mier es good hub noch mer dreijj weeke dit jaor kamers vrij! Ut is ech un gekkehoes!
    Veer hube noe auch un kleine studio tegeneuver us hoes geheurt umtot veer zoeväöl aonvraoge hubbe dus....dien zus heet werk aon de winkel!
    Jesse is noe in Nederland en deijjt un rundsje femilie dus dee heet ut auch naor ziene zin. Christoph is lekker werreke en iech maak ontbijtjes en pots miech un ind eweg!
    Diech geijjt ut zoe te zien aoch good.
    Geneet dervaan en tot hiel gaw beijj us in de Villa Kunterbunt.

    Love You Patricia & Co.

  • 27 Juli 2006 - 21:19

    Floor:

    Hee Levensgenieter...
    Wat super om te zien wat je allemaal al gedaan hebt, ben echt jaloers..
    Ik wens je heel veel plezier in Australie. Als je oooooit nog eens terugkomt naar ons kikkerlandje, hoop ik al je verhalen eens te horen. Heb echt diep respect...
    Liefs, Floor

  • 28 Juli 2006 - 12:00

    Mama:

    ha zoon,
    Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt bij Anneke en Stephen. Misschien heb je Michelle en Philip ook nog gesproken maar dat horen we daarna wel weer. Jammer dat Antartica niet door gaat maar je zult alle voors en tegens wel overwogen hebben om toch wel of niet een kleine trip te maken daar naar toe, ik vertrouw er volledig op dat je de goede keuze maakt. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en wens je een zeer voorspoedige voortzetting van je reis.
    dikke knuffel

  • 30 Juli 2006 - 11:17

    Lis:

    Eej Huppiet!
    Wie geit 't met diech? Al 'n tiedsje niks mie vernome dus iech deenk dat ste 't prima naor diene zin hobs.
    Iech hob dien foto's vaan Thailand & Laos opgeslage dus de kins weer nuije d'r op zette.
    Tot hurens, ZjG, Liefs dien zus!

  • 30 Juli 2006 - 20:27

    Trudy Vloeimans:

    Hallo Hubert
    Wat een leuke verhalen en mooie foto's. Geniet van je prachtige reis!
    Ad en ik zijn net terug van een weekje vakantie bij je zus Patricia in Villa Kunterbunt in Degersheim (Zwitserland). Wat is het daar mooi, rustig, lieve mensen en een prachtige omgeving. Als je terugbent zou ik er nog een paar dagen Zwitserland aan vastplakken: echt de moeite waard. Patricia en Christoph hebben het goed voor elkaar. Villa Kunterbunt is prachtig opgeknapt voor de gasten, een mooi aangelegde tuin en het ontbijt is
    uitgebreid en overheerlijk.
    Gezellige mensen hoor je zus en zwager met de kindjes.
    Veel succes met je verdere reis en groetjes van Trudy en Ad uit Etten-Leur (Noord-Brabant)

  • 31 Juli 2006 - 22:38

    Gilber:

    EEyyyyy kerel,
    Sorry dat ik pas weer na n hele lange tijd reageer... Ik heb net eens al je foto`s bekeken echt geweldig hoor!!!!! Ben blij dat t goed met je gaat! weet je ons gesprekje laatst nog? heb er goed over naged8 en heb het niet gedaan, ga deze week trouwens een reclame opnemen met de brouwerij!! kerel veel plezier nog en tot snel! Gr Gilbèr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hubert

Een wereldreis van Rusland transiberie naar beneden door china, hong kong, thailand, laos, australie, nieuwzeeland, Frans Polynesie, Paaseiland, Chili, Argentinie, Uruguay, Venezuela, Aruba, Curacao en dan America

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 152804

Voorgaande reizen:

08 April 2006 - 21 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: