Een eiland uitgegraven zo groot als Maastricht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Een eiland uitgegraven zo groot als Maastricht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Een eiland uitgegraven zo groot als Maastricht

Door: Hubert

Blijf op de hoogte en volg Hubert

25 Mei 2006 | Hong Kong, Hong Kong

He hallo,

ben inmiddels in Bangkok maar zal het vrehaal hong kong nog even apart doen...

ben met die engelse jongen trevor nog naar hong kong gereisd maar voor hong kong nog van alles gedaan in xi'an zie foto's daarvoor

in Hong Kong opzoek gegaan naar hostel uiteindelijk gevonden en hebben geslapen in een versachrikkelijke plaats maar wel goekoop.. (geen foto's van gemaakt)

Meteen naar de haven gelopen en avenue of the stars gezien ik kende van de 100 mensen die daar op een steen staan er maar drie wellicht ligt het aan mij maar goed skyline hoing kong is trouwens wel echt te gek! het is een eiland zo groot als zuid limburg en ze hebben er een stuk van uitgegraven en dat noemen ze hong kong island een stukje zo groot als maastricht met alleen maar super hoge giga gebouwen aan de overkant van het water (richting china dus) is er nog een beetje hong kong maar dat is meer voor de lokale en wat armere mensen. Aan die overkant zie je dus bijna ook geen hongkongnezen alle hongkongnezen die daar rondlopen zijn of stinkend rijk of werken als taxi chauffeur etc.. heel veel westerse mensen en zo.

ben diezelfde avond met wat nederlandse gasten op stap gegaan oud hotello's den haag en een uit maastricht! was bijzonder lachen alhoewel een biertje daar 6 euro kostte!!!!! dat was even schrikken naar china 0.35ct per blikje heineken!

verder uis er in hong kong niet zoveel te doen helaas het was ook niet bijzonder goed weer of zo dus heb verder nog gelunched in het JW Marriot met Looijen en ben daarna naar mijn hotel gegaan (een ander hotel) in een eilandje verder van hong kong af, mooi eiland leek wel subtropisch heb vanaf daar een taxi genomen naar het vliegveld en zit nui in bangkok!

Ben helaas een beetje ziek ehb iets verkeerd gegeten van de straat tenminste die conclusie heb i zelf kunnen trekken maar verder gaat het goed.... En voor alle mensen die van tattoo's piercings en lelijke engelse en mooie thaise meiden houden KOM NAAR BANGKOK!!!!! je vind je walhalla.. helaas is het niets voor mij en ga ik morgen weer weg hier noorden van thailand is overstroomd duis kan niet de oorspronkelijke route maken maar ga eerst naar Koh tai en die andere twee in het zuiden en dan omhoog naar twee weken!

we houden contact! ik begin jullie steeds meer te missen eerlijk gezegd!

• 25 Mei 2006 - 08:11

Manon:

Hé Huub,
    Wat een mooie verhalen. Geniet ervan, en we houden je in de gaten. We missen je hier ook wel een klein beetje :D

X

Manon

• 25 Mei 2006 - 16:19

Mama:

De foto's zijn gesaved. Betersjap en haw diech good.
    Iech haw vaan diech enneh... let good op dien spölkes he?
    Dikke poen en knoevel

• 25 Mei 2006 - 19:17

Wendy:

In ein woord weer wow!
    Sjiek allemoul daor...geneet dr vaan!
    Groetjes wendy

• 26 Mei 2006 - 09:34

Frans:

Wat een gesjon, Huubske!! Prima foto's, mooi dat je met Looijen en Van Emden bent gaan zuipen, dat had je vast nie willen missen.. Enjoy!!

• 26 Mei 2006 - 15:40

Lis:

Eej breurke,
    Hoop dat ste diech weer 'n bitteke beter veuls.
    Iech hob de foto's vaan Shang Hai d'r op gezat en de res vaan de foto's gesaved.
    Geniet d'r vaan.
    Knuffel Lis (ZjG)

• 26 Mei 2006 - 21:43

Trudy Vloeimans:

Hallo Hubert
    Geniet van de prachtige omgeving en culturen in de diverse landen. Je hebt het verdiend na zo'n periode van hard werken. Groetjes en bedankt voor het mogen meegenieten van jouw prachtige avonturen.
    Groetjes en haw doe uit het Brabantse Etten-Leur.

• 27 Mei 2006 - 19:35

Sjonnie:

lekker sjonnen niet betaluuuhhhh.

• 28 Mei 2006 - 10:03

Ma T:

Heij Hoebér

Weer prachtige verhaole en foto's. Geneet vaan die prachtige mominte daan vergit ste us weer eve. Haw vol, want dit numo diech geine mie aof!!! Trouwes ouch de groete vaan Karin en de kids.

• 29 Mei 2006 - 08:06

Lis@:

hoi huubske, super zeg! Niet op straat eten daar he, daar word je ziek van, kijk maar ns in die afwasteiltjes..........hoe is thailand, ben benieuwd naar het duiken, held! Hier alles oke, che was super. lieve kus

• 29 Mei 2006 - 08:17

Jack:

Dag Hubert
    Geneet vaan al dat sjoens dao en daan bedoel iech netuurlik de sjoen gebouwe en de prachtige cultuur,

kompleminte vaan jack en Marrio

• 29 Mei 2006 - 14:56

Ties:

He Boyke,

Goede verhalen! Top foto's! Ik hou je in de gaten!

Groeten

• 30 Mei 2006 - 14:48

Marit:

Lieve Hubert,

Ik moest even aan je denken en keek daarom even op je site hoe het met je gaat. Het lijkt erop dat je het prima naar je zin hebt. Ik hoop dat het heel goed met je gaat en dat je een onvergetelijke tijd hebt!!! Geniet ervan, in december ga ik naar Maleisie en Vietnam, Als je dan nog aan het reizen bent, en je bent in de buurt weet je het he?

Nogmaals, geniet ervan!!! Liefs Marit

• 31 Mei 2006 - 13:50

Sanne:

Hey Hubert,
    Zo te zien en lezen vermaak jij je prima!!!
    Krijg ook weer de kriebel van een jaar geleden. Wil ook weer weg!
    Veel plezier nog....
    kus san

• 01 Juni 2006 - 08:08

Math & Ilse:

He hubert nog effe en daan goon veer ouch noa thailand.
    Veer vertrekke d'n 11de juni en maake daan un roondreis in ut noorde en midde.
    Mesjiens kome veer us wel tege.
    Veer winse diech nog 'nne hiele sjieke tied en doeg 't röstig aon.
    Groetjes vaan Math & ilse

• 09 Juni 2006 - 05:17

Bob America:

ummels geef me dat nummer eens van looijen want ik zit binnekort ook in HK... veel plezier nog ouwe

• 09 Juni 2006 - 11:22

Lis@:

ben je al nerveus voor vanavond? hoop voor je dat je daar alles kunt volgen, lekker getimed he? lekker een maandje voor de tv voetbal kijken als dat geen droom voor je is. hier gaat de vlag vandaag ook weer naar buiten, ja gewoon de nederlandse! have fun! lieve kus

• 10 Juni 2006 - 08:47

Mama:

zo... en wie geit 't in Koh Pangang, deit die zwitserse verpleegster diech good verzörrige ? Neet totste straks nog mer op eine poet rond löps he! Kirs heet vennach heijj geslaope ( hihi geslaope ??? de kinder sleepe pas um 04.00) en hoopte totste op internet waors mer helaas. D'r löp 'n hiel klein spinneke de hiele tied op en neer veur mien linker oug . dat bringk gelök zegke ze. Dus laote veer 't mer zitte.
    Now zoon tot belles weer
    en haw diech good. in dat gleujend heit land.

dikke poen en knoevel

• 10 Juni 2006 - 10:46

Moeske:

Hey pik, heb gisteren pas gehoord van deze site. K Heb vol bewondering je verhalen gelezen en je foto's gezien. Wacht je volgende verhaal al vol spanning af en had graag meer vrouwen gezien hahaha. Groeten uit het zonnige Maastricht

• 10 Juni 2006 - 15:33

Rob:

Hey Hubert, meh jong wat un reis !! sjoen verslaage en leuke foto's. Alleh kerel haw diech..en deenk droan...YOU NEVER WOK ALONE !!!

• 11 Juni 2006 - 10:09

Mama:

veel kijkplezier vanavond !! ik duim voor je ! en laat niemand voor die teevee lopen. succes met je pootje
    dikke kus

• 13 Juni 2006 - 14:03

Trix & Co:

Huupie is un lekker joonk!

• 14 Juni 2006 - 20:15

Jordy:

Heij Pik!!!! Hahahaha. God um te zien dat'ste zoen sjieke dinger met maaks. Heij is het de komende weke fees. Oranje koorts heet towgeslage. Hoop tots'te dao aoch get de vaan met kreijs. Zeen d'ch al zitte dao in zoene cafee. Haw d'ch.
    Hoienhe

• 16 Juni 2006 - 21:04

Patricia:

Hé, gouwe dat hubste wel errug good gegok huur!
    2-1.....
    Sjiek hé gek!
    Hub de wedstrijd heijj tusse 100 Zwitsers gekeke vendaog en toen de ierste gaol veel voolt iech miech weer hielemaol boetelender!
    Eedereijjn loere want Trix stoont te danse en der kaom ff get geluijt oet mien keelgaat!
    Mér good, das neet zoe erg. Heijj is ut gelukkig prima um Hollender te zien!!
    En ze weijte noe allemaol wee de Hollender is noe, das un veurdeijl!!!!
    Had iech effe geluk!
    Dien Peetekeend geijt ut toppie!
    Heer is hielemaol voetbal en bal fan!
    Dus dat geijjt hielemaol goodkaome.
    Jesse is aoch hielemaol in to the footbal ech leuk.
    Gouwe Iech haw vaan Diech.
    Väöl plezeer, dreenk diech un lekker snépske op us euverwinning en tot hurens!
    Knoevel Patricia & Co.

• 16 Juni 2006 - 22:42

Kirsten:

hoi hubert, wil je even laten weten dat ik vaker aan je denk dan dat ik op deze site kom.......:)

• 16 Juni 2006 - 22:43

Kirsten:

p.s. heb je meegedaan in een poule, want 2-1 was goed gezien, wat denk je voor de volgende........

• 17 Juni 2006 - 08:49

Lis:

Joeperdepoepie!!!!
    Weer 'n stepke weijer. Woensdag hope veer de camping in Italie te shockere met us oranje outfits, hoop dat dien t-shirt gelok bringk!
    Hiele dikke poen van dien zus.
    ZjG Xje Lis

• 17 Juni 2006 - 14:06

Bert Mommers:

Hallo Hupie
    Ik hoop dat je het enorm naar je zin hebt daaro. Ik kan me ongeveer indenken hoe je je reis en je verblijf in den vreemde beleefd. Zelf ben ik 4 weken geleden voor 3 weken in Japan geweest. Dat was ook fenominabel. Ik hoop dat het jou ook zo gaat als het mij is gegaan. Heel veel zien en beleven. Verrassingen ten top. Doe alles met een lach, zoals jij dat toch al hebt.
    Groet van hiero.

• 19 Juni 2006 - 14:05

Lotje:

Ha schatje, hoe gaat het met je? leuk om al je verhalen te lezen! Jij als werledreiziger, wie had dat gedacht. Have fun, dikke kus

• 19 Juni 2006 - 22:21

Mama:

Dien zusters zien vertrokke naor Italie, ze vieren de verjaordaag van Alice in d'n oto en in Camping dei Fiore.Trix in der Schweiz diech in Thailand, dat liet miech dinke aon dat momint dat geer alle 4 in 't ziekenhoes laog um allemaol versjillende reijes. Diech waors toen 'n paar weke en Patricia sjus 5 jaor. Iech bin blijj tot 't uuch allemaol good geit. Zoon iech haw vaan diech !!! Dikke knoevel vaan 't toesfront. doei

• 21 Juni 2006 - 06:24

Mieke En Huub:

ha sjoene jong
    wie is t met dich,
    ver deenke aan dich

• 21 Juni 2006 - 07:53

Mama:

Now Hubert. Geisste miech de Jungle in in Laos en huure veer 'nne lange tied niks mie vaan diech. Dat zal wel neet metvalle veur dien vrundsjes meh jeh daonao kinne veer daan ouch weer väöl verhaole verwachte euver 'n paar weke.
    Tarzan Let's go !!!!!

• 21 Juni 2006 - 08:39

Mama:

Vannacht heeft Hubert doorgegeven dat hij een paar weken niet bereikbaar zal zijn omdat hij een tocht door de jungle gaat maken in Laos. Dus we zullen hem een tijdje missen. Maar daarvoor in de plaats zal hij met mooie verhalen terug komen dus verheugen we ons daar op.
    Go Tarzan Go Tarzan!!

• 22 Juni 2006 - 07:28

Aleid:

Leuk hoor deze site.. Bent wel even zoet om 'm helemaal door te nemen! Wat een slecht weer had je in Hong Kong. Geniet ervan in Laos, ik spreek je snel, liefs Aleid

• 22 Juni 2006 - 15:32

Lis@:

lieve huub, heel veel plezier in de jungle, pas op voor de slangen! en als je terugbent graag weer een kleine update, verheug ik me op. Lieve kus

• 27 Juni 2006 - 21:02

S1:

He supersjonnie,

Ziet er allemaal nog steeds prima uit. In Nederland nog steeds lekker aan het banalen. Net anderhalve week met Willem in Duitsland geweest voor WK. Foto's zijn te bekijken op de site van Willem. Veel plezier daar nog sjonnie!

• 28 Juni 2006 - 09:48

Flo:

ummels,wanneer ben je weer in shanghai?