Irkutsk en lake Baikal - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu Irkutsk en lake Baikal - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hubert Ummels - WaarBenJij.nu

Irkutsk en lake Baikal

Door: Goebert

Blijf op de hoogte en volg Hubert

20 April 2006 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal,

weer een kort bericht ui de andere kant van de wereld (as het niet zo is dan ijkt het iig wel zo)

vier dagen treinen da'sd nogal wat met wel zeggen dat de tijd snel gaat we hebben een internationaal kaartspel bedacht en het Siberia genoemd. duurt ongeveer 2u per spel dus dat wel tijdrovend!

in de trein eugenlijk allen maar lezen drinken spellen spelen en naar buiten staren naar Oeral siberie en de rest van Rusland. Foto's kome trouwens pas in Beijing want het is hier rete duur om te mailen en ik met ze allemaal 1 voor 1 downloaden, hoest bij jullie allemaal? MIs Nederland niet echt het is fantastisch om te zien om de rest van de wereld eruit ziet. Sommige mensen natuurlijk wel maar daar kom ik vast wel overheen!

nadat we in de trein hebben gezeten zin we naar Lake Baikal geweest een van de mooiste en grootste meren van de wereld je kunt daar in de winter 23 meter diep kijken en in de zomer 43 ze hebben daar 7 wereldrecords met bijzondere dieren en diepte van het water etc, ik zal de foto's toevoegen zoals gezegd. ik ben daar op een plek geweest die je laat realiseren waarvoor je gaat reizen een plek zo mooi die vind je nergen meer het hele meer was trouwens bevroren het is ongveer zo'n 663 km lang en op het breedste punt zo'n 40 en het smalst zo'n 20 we zijn met een hoovercraft eroverheen gegaan echt te gek was dat verder wat hiking gedaan naar die pek waar ik het over had en verder 's avonds lekker gegeten en wat lachen dingen gedaan. nu naar mongolie op Gerkamp (betekent dat je twee achten gaat slaqpen in tenten in de middle of nowhere) waar zijn zelf ook in slapen. Las net op de verschillende site's dat mijn cluppie's allebei goede zaken gedaan hebben ajax play off's en arsenal van villareal gewonnen??? klopt dat?

we vertrekken vanavond weer het is hier 7u later volgende week in beijing weer meer avontuurverhalen en dan foto's toegevoed (en ja meer van mezelf al schrik ik vaak wat voor dikke kop ik heb op foto's. misschien in het echt ook wel)

Vin het echt lachen dat julie allermaal reactie's plaatsen en dat geldf ophale komt wel goed dat heb ik waarschijnlijk niet nodig dus stort maar weer allemaal terug, is mijn auto al verkocht ellie?

Ik hoor graag hoe het met jullie allemaal gaat zodat ik weer wat te lezen heb in beijing en hanno: ik hoop dat je dan nog daar bent zou lachen zijn!

Allemaal heel veel groeten daar en ik blijf aan jullie denken!

groeten van Hubert de laatste keer uit Rusland alhoewel niet de allerlaatste wat terug komen hier doe ik zeker!

  • 21 April 2006 - 07:19

    Ellie / Lis:

    Eej Breurke,
    Leuk dat ste us toch 'n bitteke mis ;-)
    Diene oto weurt binne 'nne maond verkoch, iech had 't diech gesms?? Kome ze neet aon?
    Geniet vaan al dien ervaringen en laot alles wat heij gebaord mer ff aon diech veurbeij goon!!
    Love you, Xje dien zussie!

  • 21 April 2006 - 07:25

    Sander:

    Yo Hub,
    Goed om te horen dat het allemaal top is daaro in het land der vodka. Ik ga volgende week nog ff een keertje skien inValtho en zal er een op je nemen.
    Groet en have fun!

  • 21 April 2006 - 07:30

    Ivo:

    He maatje,
    Hier alles ok.
    En zowel Ajax als Arsenal hebben gewonnen.
    Bergkamp, en dat vind ik zelfs erg, heeft zijn laatste inbreng gehad in europacup verband op Highbury. Ze hebben trouwens verdiend gewonnen, maar het hoogtepunt uit de wedstrijd was toch dat er uit the middle of nowhere een eekhoorn over het veld liep. Waarna 38.000 supporters spontaan een liedje over een eekhoorn gingen zingen. I'll keep you informed about the rest. Gastvrije groet Ivo & Debbie

  • 21 April 2006 - 07:33

    Josselien:

    Hoi Hubert,

    Snel naar China dus! Gaaf joh!
    Hey Suus zit daar nu in Beijing ze werkt bij het Radisson SAS Hotel, dus misschien zie je haar nog.

    geniet!

    Josselien

  • 21 April 2006 - 08:11

    Jorrit:

    Hay maistro,

    Lekker bezig! Zou zo met je willen ruilen. Maar ach, in Maastricht is de lente weer begonnen... Dus je begrijpt het wel... de bloempjes komen weer uit... Dus onder het genot van een glaasje rosé en wat bekijks redden we het hier ook wel! Maak er wat van kerel!

    Cheerio,

    Jorrit

  • 21 April 2006 - 08:11

    Thuur Truffelturk:

    Bonjour,
    Goed om te horen dat het goed gaat daar, blijf maar daar ook, want missen doe ik je helemaal niet, alleen op de volgende feiten:
    - wie kan ik s'nachts om 03:00u bellen of hij zin heeft in een biertje
    - wie kan ik vragen iets te regelen en deze persoon regelt het ook, als het maar geregeld is
    - met wie moet ik nu naar het kikibad
    - kolonisten
    etc het valt dus wel mee, hier gaat alles lekker, de business loopt, en het terrasse seizoen is geopend, hou je taai and keep me posted, cherio

    met bourgondische groet

  • 21 April 2006 - 09:25

    Ta:

    Hai lieverd,

    Tof dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik las dat je naar Beijing gaat, we kregen deze week nog een kaartje van Suus, als je haar ziet, doe haar de groeten.
    Hier is nog alles ok, alhoewel ik mijn privé masseur mis aan de computer...
    doei

  • 21 April 2006 - 13:41

    Debbie:

    Hey Huub,

    Even een update. Die koempel van jou regelt het hele huishouden! Haha.. :-)Dat deed ie op de heerderweg niet :-).
    Even serieus, alles gaat goed met je app en blij om te horen dat je zo geniet van dit alles.

    Dikke poen.

  • 21 April 2006 - 15:23

    Aloys:

    super dat het je zo bevalt geniet en blijf gezond veel succes aloys en Karin

  • 21 April 2006 - 15:27

    Jo Boumans:

    Hubert naor Cina wee had dat gedach ,merh geneet vaan al dat sjoens.
    Jo

  • 22 April 2006 - 00:03

    E*:

    Tja, missen................ heerlijk zo'n eind weg!!!
    Ja, eigenlijk......ruilen?
    Nee natuurlijk niet, wij praten erover en jij doet het!!!! Wauw, fantastisch!!!Lieve kus!!

  • 22 April 2006 - 11:23

    Laura, Een Hele Lieve Meid...:

    Heb je even voor mij, lalalalalala, maak wat tijd voor me vrij lalalalalala...!

  • 22 April 2006 - 17:13

    Mama:

    Now Hubert väöl plezeer in Mongolie. Iech bin blijj totste 't zoe nao d'nne zin höbs en bin benuijd nao dat hiele sjoene watste gezeen höbs en wat zoeväöl indruk op diech gemaak heet. Iech bin allein bang totste nog zoeväöl sjoen dinger te zien krijjgs totste dit vergits dus sjrijjf 't op dien dien verhaole beukske.
    Ik mis je Hou van je Haw vaan diech. Dikke Ida Knuffel

  • 22 April 2006 - 17:16

    Mama:

    PS Alice heet alle foto's gedownload dus de kinsste d'r vaanaof goeje es dat mot. De mazzel. hihihhi kin iech diech nog 'nne knoevel geve
    doei

  • 23 April 2006 - 06:51

    Dorre:

    Hey Goebert,

    Het begint me steeds meer te jeuken. Had het er gisteren nog over met een oom van me dat jij de hele wereldbol aan het doorkruisen was en na zijn verhalen begon het nog meer te kriebelen.

    Hoe is het eigenlijk met die Brit? Vervolgen zij een deel van de reis met je?

    Nog een feit:

    Het terassenseizoen is weer officieel geopend met een heerlijke witte :)



  • 23 April 2006 - 10:16

    Joyce:

    Heej Hubert,

    goed te lezen dat je het naar je zin hebt en geniet van alle nieuwe indrukken. Het is je gegund. Heel veel plezier en succes verder bij de voortzetting van je reis.

    Cheers,

    Joyce.


  • 23 April 2006 - 13:06

    Remyke:

    Hey pikkie,

    Arsenal en Ajax inderdaad gewonnen.
    PSV hoeft overigens geen play-offs te spelen, want die zijn kampioen...

    Ik hoop trouwens dat je het met dat internationale kaartspel beter doet dan bij onze kaartavondjes in de kroeg, anders wordt dat kaarten een aanslag op je reisbudget.

  • 24 April 2006 - 10:51

    Gilber:

    Hey kerel, super dat het zo goed met je gaat aan de andere kant van de wereld! mischien een optie om de mensen stukske rapen te leren hebben we volgend jaar een kaartafel erbij... kerel veel plezier!! en tot het volgende bericht uit bejing! gr gilber

  • 24 April 2006 - 11:36

    Kirsten En Zo:

    hoi huub
    we denken aan je, ik zal de tekeningen van janne voor je bewaren
    kus

  • 24 April 2006 - 12:03

    Charly:

    ha hubke,

    mooie verhaal, geniet ervan en sla het goed op!ons gaat het ook goed hebben top rally achter de rug )tijmen-tommy) met goed gebruik van rotte cd-s en intallatie...mega 3 dagen feest en veel netwerk
    nu met lies in berlijn bij nils , kim en christian...en 8 gesprekken in hotels en cateraars...gaat heel goed hier. Verder mega lekker in vel en nog niets van je pa gehoord...hoef ook niet maar toch....Als je in Beijing bent mail als je contacten in hotels nodig hebt..ken daar wat mensen...Charly

  • 25 April 2006 - 11:42

    Ties:

    He Boyke, top verhalen die ik van je lees! Ben jaloers...alleen het vrouwelijk schoon van je reisgenoten valt me wel van tegen! Dat deed je hier in Nederland toch beter...! Maar goed de reis is net begonnen....! Hou me op de hoogte! Houdoe!

  • 25 April 2006 - 13:47

    Annemiek Van Kraay:

    Hee lieve meneertje Ummels,
    Wat een prachtige verhalen.... ben ontzettend benieuwd naar al de mooie plaatjes, zet maar vlug je foto's erop.
    Houd ons maar goed op de hoogte dan kunnen wij hier in Nederland af en toe even wegdromen....
    Geniet, geniet , geniet
    en niet te vergeten Carpe Dieum!!!

    latersss,
    miek

    p.s. Eindelijk is hier de lente begonnen, met vandaag 21 graden ga ik nu maar een lekker biertje drinken op het terras, proost!

  • 26 April 2006 - 08:00

    Lis@:

    zo weer terug en ff bijgelezen, jeetje wat een super verhalen! Ben benieuwd naar de foto's en zou wel af en toe een dagje mee willen pikken, waanzinnig. Miek heeft te vroeg gejuichd, het regent weer. have fun! We'll keep in touch! lieve kus

  • 26 April 2006 - 09:03

    Tommie:

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik poepjaloers ben koning....

  • 27 April 2006 - 07:25

    Ivo:

    En jawel hoor maatje, weet niet waar je 17 mei bent op deze aardkloot, maar als er een tv in de buurt is: zet 'm op Nederland 2 (:

    Finale Champignonsleague '06:
    FC Barcelona - Arsenal

    Tot die tijd veel plezier met je eigen avonturen

    Vriendelijke groet, Ivo

  • 27 April 2006 - 08:38

    Lis@:

    ivo was me voor..... en ajax heeft ook gewonnen in de play offs zag ik op het nieuws vanmorgen. Leuk nieuws he?
    lieve kus

  • 27 April 2006 - 11:09

    Remy:

    En PSV pleelt geen play-offs, die zijn immers kampioen.

  • 27 April 2006 - 22:01

    Mama:

    Dag sjattepie, vervelend he dat je geen contact kunt krijgen met het thuisfront. Ik ben blij dat je lekker alleen verder gaat naar Beijing morgenmiddag. Heerlijk dan kun je weer ademhalen. Lieverd IK HOU VAN JOU ( zie je in caps lock geschreven) Let goed op je spulletjes en een hele dikke kus en knuffel
    Love you

  • 28 April 2006 - 08:49

    Pieter:

    Hola Don Hubertus!
    Vanavond het Oranje Bal in de Bonbonniere ik zal een symbolisch cocktailtje voor je maken!!

  • 28 April 2006 - 15:04

    Mayke Cuijpers:

    Hey Hubert, Wil je toch nog ff heel veel plezier en succese wensen daar achter!!! Geniet ervan. Kus Mayke

  • 29 April 2006 - 13:49

    Hanno & Marielle:

    He hubert!

    Stoer joh al die verhalen! Helaas zijn wij al een tijdje vertrokken uit Beijing... we zitten op dit moment 29 april in Lhasa (Tibet) Machtig hier!!! Als je de tijd hebt en het budget uiteraard!! Ga naar Lhasa en ga een tour maken!!! Wij gaan 1 mei voor 7 dagen door Tibet trekken met een Rus! Jij weet hoe Russen zijn geloof ik.. hahaha. Trouwens wel lachen al die berichten voor je!!! Pieter v V heeft al meer berichten in je gastenboek geschreven dan bij mij (0) dus ben wel een beetje jaloers!!! Hahahaha

    Tot mails!!

    Hanno

  • 30 April 2006 - 14:41

    Lis@:

    hoi huub,
    ik heb die symbolische cocktail van P opgedronken en geproost op jou! Hoes china heb je de hotello's al opgezocht ff weg bij de duffe...............
    lieve kus

  • 01 Mei 2006 - 09:46

    Gino:

    Yo Hubertus!!! Ik hoef je niet te vertellen dat ik heel erg jaloers op je ben! Ben zelf ook in Sint Petersburg en Moskou geweest en het is daar erg gaaf. Zeker voor Vodka-freaks als jij en ik!!! Ik hoop dat je Hanno nog gaat ontmoeten: wat kan de wereld dan toch ineens klein zijn hè?! Doe hem in ieder geval de groeten van me als je hem nog ziet. Verder zal ik vanaf nu je site in de gaten blijven houden en hoop ik snel weer wat van je te horen. Maastricht is niet meer helemaal hetzelfde zonder Hubert Ummels, vooral 's ochtends om 05.00 uur is het erg rustig in het Leliestraatje heb ik me laten vertellen.....Ut gèt diech good vrund en maak d'r gèt sjoens vaan dao aon de aandere kant vaan de wereld!!! Mèt komlimènte, Gino.

  • 01 Mei 2006 - 09:47

    Gino:

    Yo Hubertus!!! Ik hoef je niet te vertellen dat ik heel erg jaloers op je ben! Ben zelf ook in Sint Petersburg en Moskou geweest en het is daar erg gaaf. Zeker voor Vodka-freaks als jij en ik!!! Ik hoop dat je Hanno nog gaat ontmoeten: wat kan de wereld dan toch ineens klein zijn hè?! Doe hem in ieder geval de groeten van me als je hem nog ziet. Verder zal ik vanaf nu je site in de gaten blijven houden en hoop ik snel weer wat van je te horen. Maastricht is niet meer helemaal hetzelfde zonder Hubert Ummels, vooral 's ochtends om 05.00 uur is het erg rustig in het Leliestraatje heb ik me laten vertellen.....Ut gèt diech good vrund en maak d'r gèt sjoens vaan dao aon de aandere kant vaan de wereld!!! Mèt komlimènte, Gino.

  • 01 Mei 2006 - 11:08

    Opa Oma En Kirsten:

    we zijn nu bij oma een boterham aan het eten, hoop dat jij ook lekker eet??
    Er is nog een stukje aarbeienvla over, oma zal het in jouw plaats opeten

  • 01 Mei 2006 - 14:57

    Mama:

    Hé Hupiet veer misse diech boe blijjfste met dien verhaole geit alles good.??
    veer zien zoe nuijsjierig nao diech.
    dikke poen en knuffel vaan mama

  • 01 Mei 2006 - 15:44

    Patricia Die Van De Sneeuw Was:

    Hey Hubert,

    He he, heb eindelijk je adres teruggevonden. Het begin van je reis is wel al gaaf zeg, heb de foto's bekeken... Ziet er mooi uit. Ik zou zo met je ruilen, maar ja, dat roepen er wel meer.... Ik ben nieuwsgierig naar je volgende verhaal. Have fun and enjoy.....

  • 02 Mei 2006 - 07:39

    Baldus:

    Wat zie ik nou je auto verkopen!? Mag ik je er even aan herinneren dat het treinen in Rusland niet hetzelfde is als in Nederland. De romantiek in het OV is hier allang verdwenen hoor...
    Staan er trouwens op die locomotieven nog van die grote sovjetsterren voorop en heb je in china nog een stoomtrein? of is dat tijdperk nu echt voorbij. grtjs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hubert

Een wereldreis van Rusland transiberie naar beneden door china, hong kong, thailand, laos, australie, nieuwzeeland, Frans Polynesie, Paaseiland, Chili, Argentinie, Uruguay, Venezuela, Aruba, Curacao en dan America

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 14921
Totaal aantal bezoekers 152776

Voorgaande reizen:

08 April 2006 - 21 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: